10 workshoptips om uw leven gemakkelijker te maken
20 Aug 2019
0 Comments
Als je je fiets draaiende wilt houden, moet je aan je fiets werken, en er zijn een paar tips en trucs die veel mensen niet kennen. We dachten dat we het leven gemakkelijker voor je zouden maken en je een paar workshoptips en -technieken zouden geven om ervoor te zorgen dat je je fiets zo goed mogelijk laat lopen en je problemen tijdens het rijden kunt besparen.
1. Controleer regelmatig uw banden. Je zult vast zin hebben in de routine van het wekelijks controleren van je banden. Je wilt controleren of er vuil op de band zit en je wilt de spanning van je banden controleren. Door dit te doen, verkleint u de kans dat u aan de kant van de weg of het pad staat en een lekke band oplost in de regen; het regent altijd als je een lekke band moet repareren. Als u de bandenspanning binnen het juiste bereik houdt en vuil van uw banden verwijdert, heeft u minder lekke banden.2. Houd uw ketting schoon. Hoe vuiler je ketting wordt, hoe sneller je aandrijflijn verslijt. Als u niet genoeg aandacht aan uw ketting besteedt, kan dit u snel een hoge reparatierekening opleveren. Net als uw banden, zult u een regelmatige routine willen aanhouden om voor uw ketting te zorgen.
U wilt uw fiets wassen en uw fiets vervolgens in een werkstandaard zetten. Maak dan gebruik van een kettingreinigingsapparaat en fiets uw ketting door. Droog vervolgens uw ketting. Ga nu achter uw fiets staan en draai aan de pedalen. Terwijl u dit doet, knijpt u uw smeermiddelfles net achter de bewegende ketting en de ketting zou het smeermiddel op zichzelf moeten trekken. Ga niet overboord met het smeermiddel, anders krijg je een plakkerige/slijmerige vloer en spuit je mogelijk wat op je remmen of remoppervlakken.
3. Kraken. Negeer het gekraak van uw fiets niet. Als je een krakend geluid hoort, is het tijd om door je fiets te gaan en te controleren of alles goed vastzit. U wilt onderdelen onthouden en niet te vast aandraaien, want dat kan net zo erg zijn als losse onderdelen.
4. Vet droogt uit. Eén ding dat veel mensen zich niet realiseren is dat vet kan uitdrogen. Het maakt niet uit hoeveel vet je je zadelpen hebt ingesmeerd, op een gegeven moment zul je hem eruit moeten trekken en opnieuw moeten smeren. Voor pedaalspindels geldt hetzelfde verhaal: als je koperslip gebruikt in plaats van vet op je pedaalspindels, zou je er jaren mee moeten kunnen doen. Houd er rekening mee dat een krakend balhoofd ook kan komen doordat je vet nodig hebt. Als je het niet smeert, sterven de lagers af, dus ga erin zitten en houd het ingevet.
5. Trouw aan je wielen. Je wielen zullen eronder lijden als je rijdt. Alleen al tijdens het rijden wordt de spanning in uw spaken op de proef gesteld, evenals de verschillende stoten en slagen die u ze geeft. Er is een eenvoudige manier om je wielen thuis te repareren, en je hebt alleen een spaaksleutel en een paar kabelbinders nodig. Neem een paar kabelbinders en knoop deze rond uw vork of frame, afhankelijk van het wiel dat u wilt gebruiken. Zorg ervoor dat je de staarten zo lang laat dat ze het wiel net niet raken. Draai het wiel langzaam rond als het de ritssluiting aan één kant raakt, draai de 2 spaken precies er tegenover vast. Werk hier langzaam en methodisch aan, en je zult binnen de kortste keren op de goede weg zijn.
6. Zorg voor uw kabels. De kabels van je fiets gaan niet zomaar kapot. Ze kunnen breken, maar als je waarschuwingen hebt gehad in de aanloop naar dat gebeuren. Als u om uw kabels geeft, zullen ze niet zomaar willekeurig breken. Naarmate uw kabels verslijten, zult u slordig schakelen of zult u minder krachtig remmen. Schenk aandacht aan deze veranderingen, zodat u een probleem kunt oplossen voordat het een groot probleem wordt. Als je je ketting smeert, laat dan wat van dat smeermiddel langs je kabels lopen, dat helpt tegen wrijving. Als u een kabeluiteinde kwijtraakt, zorg er dan voor dat u een nieuw uiteinde monteert voordat uw kabel begint te rafelen.
7. Ik hou van je derailleurs. Houd je derailleurs in de gaten. Zorg ervoor dat als ze een klap hebben gehad, ze weer in lijn zijn zoals ze zouden moeten zijn. Als je dat flesje glijmiddel gebruikt, ga dan over je katrollager, ankerpunten en stelschroeven ermee. Als u dit doet, blijven al deze onderdelen soepel en correct bewegen. Als uw schroeven in uw derailleur vastlopen, is dit geen pijn waar u doorheen wilt gaan.
8. Zorg voor een reservehanger. Als je een nieuwe fiets of frame koopt, zorg er dan voor dat je een reservehanger bestelt die daarbij hoort. U zult op een gegeven moment een klein ongelukje krijgen waardoor uw hanger verbuigt en als u er één in uw werkplaats heeft, voorkomt u dat u rijtijd mist wanneer u probeert een nieuwe te kopen. Ze zijn een goedkoop onderdeel, maar kunnen hun gewicht in goud waard zijn.
Als je wat vrije tijd hebt, is het altijd de moeite waard om de meest voorkomende bouten met schroefdraad vast te zetten, zodat ze tijdens het rijden loskomen. Deze bouten zijn je bidonbouten en je kettingbladbouten. Doe er een klein beetje draadborging op en je zult merken dat ze niet meer los trillen, maar ze zijn nog steeds gemakkelijk te verwijderen met een goede draai aan je inbussleutel.
9. Controleer uw remblokken. We hopen dat dit een voor de hand liggende tip is, maar het is er een die veel mensen lijken te vergeten om te controleren. Bedenk dat op een dag uw leven ervan kan afhangen of uw remblokken hun werk doen. Zorg er dus voor dat ze niet voorbij hun bruikbare limiet zijn versleten en dat er geen vuil in het remblokmateriaal zit. Je moet er ook voor zorgen dat als je velgremmen gebruikt, ze nog steeds de velg raken en dat het uitrekken van de kabel en de slijtage van de remblokken er niet voor zorgen dat ze de velg missen.
Voorbeeldblokcitaat
Praesent vestibulum congue tellus at fringilla. Curabitur vitae semper sem, eu convallis est. Cras felis nunc commodo eu convallis vitae interdum non nisl. Maecenas ac est sit amet augue pharetra convallis.
Voorbeeldparagraaftekst
Praesent vestibulum congue tellus at fringilla. Curabitur vitae semper sem, eu convallis est. Cras felis nunc commodo eu convallis vitae interdum non nisl. Maecenas ac est sit amet augue pharetra convallis nec danos dui. Cras suscipit quam et turpis eleifend vitae malesuada magna congue. Damus id ullamcorper neque. Sed vitae mi a mi pretium aliquet ac sed elitos. Pellentesque nulla eros accumsan quis justo at tincidunt lobortis deli denimes, suspendisse vestibulum lectus in lectus volutpate.
Tags: